Sosyal Bi̇lgi̇ler Eği̇ti̇mi̇ne Gi̇ri̇ş: Kavramlar, Yaklaşımlar, Etki̇nli̇kler

Stok Kodu:
9786051702834
Boyut:
160-240-0
Sayfa Sayısı:
324
Baskı:
4
Basım Tarihi:
2022-02-22
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Dili:
Türkçe - İngilizce
13,50
9786051702834
724875
Sosyal Bi̇lgi̇ler Eği̇ti̇mi̇ne Gi̇ri̇ş: Kavramlar, Yaklaşımlar, Etki̇nli̇kler
Sosyal Bi̇lgi̇ler Eği̇ti̇mi̇ne Gi̇ri̇ş: Kavramlar, Yaklaşımlar, Etki̇nli̇kler
13.50
21. yüzyılda öğretmen ve öğretici olmak, birçok konuda farkındalık ve yetkinliği gerektirmektedir. Bu gereksinimlerden biri de şüphesiz dijital yetkinliktir. Öyle ki dijital yetkinlik sadece öğretmen ve öğreticilerden beklenen bir beceri olmayıp çocuk, genç, yaşlı toplumun büyük bir kesiminin bilmesi gereken bir beceri haline gelmiştir. Nitekim COVID 19 pandemisi ile dünyada adeta “dijital bir devrim” yaşanmış olup, insanların bu bağlamda dijital beceri ve yetkinliklere olan ihtiyacı da artmıştır. Zira pandemi sürecinde yaşanan izolasyon sürecinde insanlar eğitim, sağlık, bankacılık, ticaret vb. birçok günlük rutini dijital mecralardan yürütmek zorunda kalmıştır. Ancak dijital dünyanın bazı göçmenleri çok kısa zaman zarfında sadece yüzeysel ve günü kurtarabilecek seviyede dijital bilgi ve beceri edinebildiler. Oysa dünyadaki “dijitalleşme fenomeni” göz önünde bulundurulduğunda bu süreçlerde yaşanan sorunlara daha köklü çözümlerin üretilmesi elzem hale gelmiştir. Özellikle 21. yüzyılda yetişecek bireylerin internet teknolojileri bağlamında; web araçları, sosyal medya araçları vb. dijital platformları yetkin bir şekilde kullanabilmeleri gerekmektedir. Bu yüzden eğitim kurumlarının dijital bir dönüşüm geçirerek gerek program ve gerekse uygulamalar konusunda yeniden düzenlemelere gitmeleri önem arz etmektedir. Ancak yapılan düzenlemelerin etkililiğinin eğitim öğretim sürecinin en önemli mihenk taşları olan öğretmenlerin dijital yetkinlikleri ile yakından ilişkili olduğu aşikârdır. Bu kitapta akademisyen, öğretmen, öğretmen adayı, öğrenci ve web teknolojilerini aktif bir şekilde kullanmak isteyen herkes için; dijital hikâye araçları (Storyjumper, Powtoon), dijital değerlendirme ve oyun araçları (Kahoot, Quizziz), dijital çizgi karikatür araçları (Pixton, Make Beliefs Comix), dijital animasyon araçları (Vyond, Animaker), dijital zihin haritalama araçları (Mindomo, Wisemapping) ve dijital kelime bulutu araçlarının (Wordart) özellikleri ile adım adım kullanma basamakları yer almaktadır. Dolayısıyla yazılan bu eser ile okuyucuların 21. yüzyılın önemli gereksinimlerinden olan dijital yetkinlik becerilerini geliştirmeleri ümit edilmektedir.
21. yüzyılda öğretmen ve öğretici olmak, birçok konuda farkındalık ve yetkinliği gerektirmektedir. Bu gereksinimlerden biri de şüphesiz dijital yetkinliktir. Öyle ki dijital yetkinlik sadece öğretmen ve öğreticilerden beklenen bir beceri olmayıp çocuk, genç, yaşlı toplumun büyük bir kesiminin bilmesi gereken bir beceri haline gelmiştir. Nitekim COVID 19 pandemisi ile dünyada adeta “dijital bir devrim” yaşanmış olup, insanların bu bağlamda dijital beceri ve yetkinliklere olan ihtiyacı da artmıştır. Zira pandemi sürecinde yaşanan izolasyon sürecinde insanlar eğitim, sağlık, bankacılık, ticaret vb. birçok günlük rutini dijital mecralardan yürütmek zorunda kalmıştır. Ancak dijital dünyanın bazı göçmenleri çok kısa zaman zarfında sadece yüzeysel ve günü kurtarabilecek seviyede dijital bilgi ve beceri edinebildiler. Oysa dünyadaki “dijitalleşme fenomeni” göz önünde bulundurulduğunda bu süreçlerde yaşanan sorunlara daha köklü çözümlerin üretilmesi elzem hale gelmiştir. Özellikle 21. yüzyılda yetişecek bireylerin internet teknolojileri bağlamında; web araçları, sosyal medya araçları vb. dijital platformları yetkin bir şekilde kullanabilmeleri gerekmektedir. Bu yüzden eğitim kurumlarının dijital bir dönüşüm geçirerek gerek program ve gerekse uygulamalar konusunda yeniden düzenlemelere gitmeleri önem arz etmektedir. Ancak yapılan düzenlemelerin etkililiğinin eğitim öğretim sürecinin en önemli mihenk taşları olan öğretmenlerin dijital yetkinlikleri ile yakından ilişkili olduğu aşikârdır. Bu kitapta akademisyen, öğretmen, öğretmen adayı, öğrenci ve web teknolojilerini aktif bir şekilde kullanmak isteyen herkes için; dijital hikâye araçları (Storyjumper, Powtoon), dijital değerlendirme ve oyun araçları (Kahoot, Quizziz), dijital çizgi karikatür araçları (Pixton, Make Beliefs Comix), dijital animasyon araçları (Vyond, Animaker), dijital zihin haritalama araçları (Mindomo, Wisemapping) ve dijital kelime bulutu araçlarının (Wordart) özellikleri ile adım adım kullanma basamakları yer almaktadır. Dolayısıyla yazılan bu eser ile okuyucuların 21. yüzyılın önemli gereksinimlerinden olan dijital yetkinlik becerilerini geliştirmeleri ümit edilmektedir.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat