Saygun ve Gilgameş: Destan'dan Opera'ya Yolculuk

Stok Kodu:
9786257401111
Boyut:
160-240-0
Sayfa Sayısı:
284
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2021-05-01
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
1.Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
14,54
9786257401111
578982
Saygun ve Gilgameş: Destan'dan Opera'ya Yolculuk
Saygun ve Gilgameş: Destan'dan Opera'ya Yolculuk
14.54
1 BÖLÜM Giriş 2 BÖLÜM Gılgamış Destanı 2.1. Ninova Versiyonu2.2. Destan'ın Özeti 2.3. Destan'daki Karakterler 2.3.1. Destan Kahramanı Gılgamış 2.3.2. Diğer Karakterler 2.3.3. Tanrılar ve Tanrıçalar 2.3.4. Doğaüstü Varlıklar 2.3.5. Halk 2.4. Destan'ın Dili, Hikâyenin Seyri ve Kullanılan Motifler 2.4.1. Yolculuk 2.4.2. Mücadele 2.4.3. Düşler 2.4.4. Ölüm 2.4.5. Sayılar ve Zaman 2.5. Gılgamış Destanı'nın Etkileri 3 BÖLÜM Ahmed Adnan Saygun 3.1. Biyografi 3.2. Ahmed Adnan Saygun'un Sanat Anlayışı 3.3. Ahmed Adnan Saygun, Yunus Emre ve Tasavvuf 3.4. Ahmed Adnan Saygun'un Operaları 3.4.1. Özsoy 3.4.2. Taşbebek 3.4.3. Kerem 3.4.4. Köroğlu 4 BÖLÜM Gilgameş'in Librettosunun İncelenmesi ve Gılgamış Destanı ile Karşılaştırılması: Bir Yarı Tanrının Küllerinden Doğan "Gerçek İnsan" Gilgameş 4.1. Gilgameş'in Özeti 4.2. Gilgameş'te Yer Alan Karakterler 4.3.Gilgameş'te Kullanılan Motifler 4.3.1. Ölüm 4.3.2.Raks 4.3.3. Tılsım 4.3.4. Hayaller 4.3.5. Görsel Geçişler 4.3.6. Işık 4.3.7. Hareketsizlik 4.3.8.Düşler 4.3.9. Sayılar 4.4. Gilgameş'in, Gılgamış Destanı ile Karşılaştırılması 4.4.1. Giriş ve Birinci Perde Birinci Sahne 4.4.2. Birinci Perde İkinci Sahne 4.4.3. Birinci Perde Üçüncü Sahne 4.4.4. İkinci Perde Birinci Sahne ve Ara Bölüm 4.4.5. İkinci Perde İkinci Sahne ve Ara Bölüm 4.4.6. İkinci Perde Üçüncü Sahne 4.4.7. Üçüncü Perde Birinci Sahne ve Ara Bölüm 4.4.8. Üçüncü Perde İkinci Sahne 4.4.9. Üçüncü Perde Üçüncü Sahne 5 BÖLÜM Gilgameş'in Müzikal Analizi 5.1. Birinci Perde Giriş ve Birinci Sahne 5.2. Ara 5.3: Birinci Perde İkinci Sahne 5.4: Birinci Perde Üçüncü Sahne 5.6. Ara Bölüm 5.7. İkinci Perde İkinci Sahne 5.8 Ara Bölüm 5.9. İkinci Perde Üçüncü Sahne 5.10: Üçüncü Perde Giriş ve Birinci Sahne 5.11 Ara Bölüm 5.12. Üçüncü Perde İkinci Sahne 5.13. Üçüncü Perde Üçüncü Sahne
1 BÖLÜM Giriş 2 BÖLÜM Gılgamış Destanı 2.1. Ninova Versiyonu2.2. Destan'ın Özeti 2.3. Destan'daki Karakterler 2.3.1. Destan Kahramanı Gılgamış 2.3.2. Diğer Karakterler 2.3.3. Tanrılar ve Tanrıçalar 2.3.4. Doğaüstü Varlıklar 2.3.5. Halk 2.4. Destan'ın Dili, Hikâyenin Seyri ve Kullanılan Motifler 2.4.1. Yolculuk 2.4.2. Mücadele 2.4.3. Düşler 2.4.4. Ölüm 2.4.5. Sayılar ve Zaman 2.5. Gılgamış Destanı'nın Etkileri 3 BÖLÜM Ahmed Adnan Saygun 3.1. Biyografi 3.2. Ahmed Adnan Saygun'un Sanat Anlayışı 3.3. Ahmed Adnan Saygun, Yunus Emre ve Tasavvuf 3.4. Ahmed Adnan Saygun'un Operaları 3.4.1. Özsoy 3.4.2. Taşbebek 3.4.3. Kerem 3.4.4. Köroğlu 4 BÖLÜM Gilgameş'in Librettosunun İncelenmesi ve Gılgamış Destanı ile Karşılaştırılması: Bir Yarı Tanrının Küllerinden Doğan "Gerçek İnsan" Gilgameş 4.1. Gilgameş'in Özeti 4.2. Gilgameş'te Yer Alan Karakterler 4.3.Gilgameş'te Kullanılan Motifler 4.3.1. Ölüm 4.3.2.Raks 4.3.3. Tılsım 4.3.4. Hayaller 4.3.5. Görsel Geçişler 4.3.6. Işık 4.3.7. Hareketsizlik 4.3.8.Düşler 4.3.9. Sayılar 4.4. Gilgameş'in, Gılgamış Destanı ile Karşılaştırılması 4.4.1. Giriş ve Birinci Perde Birinci Sahne 4.4.2. Birinci Perde İkinci Sahne 4.4.3. Birinci Perde Üçüncü Sahne 4.4.4. İkinci Perde Birinci Sahne ve Ara Bölüm 4.4.5. İkinci Perde İkinci Sahne ve Ara Bölüm 4.4.6. İkinci Perde Üçüncü Sahne 4.4.7. Üçüncü Perde Birinci Sahne ve Ara Bölüm 4.4.8. Üçüncü Perde İkinci Sahne 4.4.9. Üçüncü Perde Üçüncü Sahne 5 BÖLÜM Gilgameş'in Müzikal Analizi 5.1. Birinci Perde Giriş ve Birinci Sahne 5.2. Ara 5.3: Birinci Perde İkinci Sahne 5.4: Birinci Perde Üçüncü Sahne 5.6. Ara Bölüm 5.7. İkinci Perde İkinci Sahne 5.8 Ara Bölüm 5.9. İkinci Perde Üçüncü Sahne 5.10: Üçüncü Perde Giriş ve Birinci Sahne 5.11 Ara Bölüm 5.12. Üçüncü Perde İkinci Sahne 5.13. Üçüncü Perde Üçüncü Sahne
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat