Merleau Ponty; Fikir Mimarları 31. Kitap Fikir Mimarları 31. Kitap

Stok Kodu:
9786050204032
Boyut:
135-210-0
Sayfa Sayısı:
488
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2015-03-10
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
15,04
9786050204032
445221
Merleau Ponty; Fikir Mimarları 31. Kitap
Merleau Ponty; Fikir Mimarları 31. Kitap Fikir Mimarları 31. Kitap
15.04
Merleau-Ponty, Çağdaş Fransız felsefesinin temelindeki akımları anlamamız için mükemmel bir örnektir. Filozofa göre bugünün felsefesi ne görkemli klasik rasyonalizm gibi hakiki bir fikri mutlak bir varlıkla çakıştırabilir ne de kendini hakikatin yıkıcısı olacak bir göreceliğe indirgemeyi onaylar. O daha çok, sonluluk ve olgusallık ufkunda, hakikatin öne çıkışını düşünmeyi önerir. Söz konusu girişim varoluşun hakikatinin ve sonluluğunun (ve hatta felsefenin imkânının) kökensel biçimde birbirine düğümlendiği yere yavaş bir çıkıştır. Hazırlanan bu seçkide Merleau-Ponty'nin düşünce dünyasının fenomenoloji ile ilişkisinin yanında, felsefe dışı alanların sorularını da içine alan eksenini betimlemek hedeflendi. Dolayısıyla, Fransız filozofun, psikanaliz, Gestalt psikolojisi, doğa bilimleri ve hiç şüphesiz resim ve sinema ile olan etkileşimi ortaya koyuldu. Emre Şan
Merleau-Ponty, Çağdaş Fransız felsefesinin temelindeki akımları anlamamız için mükemmel bir örnektir. Filozofa göre bugünün felsefesi ne görkemli klasik rasyonalizm gibi hakiki bir fikri mutlak bir varlıkla çakıştırabilir ne de kendini hakikatin yıkıcısı olacak bir göreceliğe indirgemeyi onaylar. O daha çok, sonluluk ve olgusallık ufkunda, hakikatin öne çıkışını düşünmeyi önerir. Söz konusu girişim varoluşun hakikatinin ve sonluluğunun (ve hatta felsefenin imkânının) kökensel biçimde birbirine düğümlendiği yere yavaş bir çıkıştır. Hazırlanan bu seçkide Merleau-Ponty'nin düşünce dünyasının fenomenoloji ile ilişkisinin yanında, felsefe dışı alanların sorularını da içine alan eksenini betimlemek hedeflendi. Dolayısıyla, Fransız filozofun, psikanaliz, Gestalt psikolojisi, doğa bilimleri ve hiç şüphesiz resim ve sinema ile olan etkileşimi ortaya koyuldu. Emre Şan
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat