Hangi Avrupa - 8065

Stok Kodu:
9789755258065
Boyut:
135-210-0
Sayfa Sayısı:
336
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2018-06-07
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
11,26
9789755258065
503463
Hangi Avrupa - 8065
Hangi Avrupa - 8065
11.26
Hangi Avrupa? Eser, özellikle 18. yüzyıldan başlayarak günümüze değin insanlığın genelini sosyal anlamda etkileyecek gelişmelere farklı ve orijinal bir zaviyeden baktırıyor. Bunu yaparken de, medeniyetler anlamında batı-doğu ikilemi arasında kalmış insanlığa, "medeniyetler savaşını" körükler bir üslup değil, insanlığın ortak mahsulü olan doğu-batı medeniyetlerini "insaniyet ve İslâmiyet" potasından harmanlayan bir yaklaşım sunan Risale-i Nur'u referans alıyor. Said Nursî, eserlerinde Avrupa'yı ve Batı Medeniyetini ikiye ayırmıştı. "İsevîlik din-i hakikîsinden aldığı feyizle hayat-ı içtimaiye-i beşeriyeye nâfi san'atları [insanlığın sosyal hayatına faydalı sanatları] ve adalet ve hakkaniyete hizmet eden fünûnları [fenleri] takip eden" dediği "Birinci Avrupa" ile "felsefe-i tabiiyenin zulmetiyle [materyalist felsefenin karanlığıyla], medeniyetin seyyiâtını [kötülüklerini] mehâsin [iyilikler] zannederek beşeri sefâhete ve dalâlete sevk eden bozulmuş" dediği "İkinci Avrupa" nitelemeleri, onun sözkonusu medeniyet ve coğrafyaya yaklaşımında temel parametreler olmuştur hep.
Hangi Avrupa? Eser, özellikle 18. yüzyıldan başlayarak günümüze değin insanlığın genelini sosyal anlamda etkileyecek gelişmelere farklı ve orijinal bir zaviyeden baktırıyor. Bunu yaparken de, medeniyetler anlamında batı-doğu ikilemi arasında kalmış insanlığa, "medeniyetler savaşını" körükler bir üslup değil, insanlığın ortak mahsulü olan doğu-batı medeniyetlerini "insaniyet ve İslâmiyet" potasından harmanlayan bir yaklaşım sunan Risale-i Nur'u referans alıyor. Said Nursî, eserlerinde Avrupa'yı ve Batı Medeniyetini ikiye ayırmıştı. "İsevîlik din-i hakikîsinden aldığı feyizle hayat-ı içtimaiye-i beşeriyeye nâfi san'atları [insanlığın sosyal hayatına faydalı sanatları] ve adalet ve hakkaniyete hizmet eden fünûnları [fenleri] takip eden" dediği "Birinci Avrupa" ile "felsefe-i tabiiyenin zulmetiyle [materyalist felsefenin karanlığıyla], medeniyetin seyyiâtını [kötülüklerini] mehâsin [iyilikler] zannederek beşeri sefâhete ve dalâlete sevk eden bozulmuş" dediği "İkinci Avrupa" nitelemeleri, onun sözkonusu medeniyet ve coğrafyaya yaklaşımında temel parametreler olmuştur hep.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat