İnsanda hafıza, bilinç, irade ve mantıksal çıkarım yapma yeteneği gibi bilgi üreten bilişsel yetenekler vardır. Ateizim insandaki bilişsel yeteneklerin kaynağını, kılavuzsuz doğal seleksiyon ve tesadüfi evrimsel süreçlerle açıklar. Bu şekilde akli yeteneklerinin doğal seleksiyon ve tesadüfi süreçler yoluyla bir araya getirildiğini kabul eden ateist, onların ‘güvenilir' olduğunu makul bir şekilde iddia edemez. İslam'a göre ise insandaki bilişsel yetenekler Allah'ın kendi ruhundan üflemesi ile meydana gelmiştir. Dolayısıyla İslami perspektiften bakınca akli yeteneklerimizin güvenilir olduğunu makul olarak savunabiliriz. O halde mantıksal düşünme biçimimizin ve akıl yürütmelerimizin güvenilir olduğunu söyleyebilmemiz için, başlangıçta bu yeteneklerimizin her şeyi bilen Allah tarafından yaratıldığını kabul etmemiz gerekir.
İnsanda hafıza, bilinç, irade ve mantıksal çıkarım yapma yeteneği gibi bilgi üreten bilişsel yetenekler vardır. Ateizim insandaki bilişsel yeteneklerin kaynağını, kılavuzsuz doğal seleksiyon ve tesadüfi evrimsel süreçlerle açıklar. Bu şekilde akli yeteneklerinin doğal seleksiyon ve tesadüfi süreçler yoluyla bir araya getirildiğini kabul eden ateist, onların ‘güvenilir' olduğunu makul bir şekilde iddia edemez. İslam'a göre ise insandaki bilişsel yetenekler Allah'ın kendi ruhundan üflemesi ile meydana gelmiştir. Dolayısıyla İslami perspektiften bakınca akli yeteneklerimizin güvenilir olduğunu makul olarak savunabiliriz. O halde mantıksal düşünme biçimimizin ve akıl yürütmelerimizin güvenilir olduğunu söyleyebilmemiz için, başlangıçta bu yeteneklerimizin her şeyi bilen Allah tarafından yaratıldığını kabul etmemiz gerekir.